De Jeugd

Jeugd

Binnen TTV Eibergen is er al jaren plaats voor jeugd touwtrekkers. De jeugdtak is de laatste jaren duidelijk groeiend met momenteel 13 actieve leden waaronder ook enkele meiden. De leeftijd van de jeugd kan variëren van 8 t/m 18 jaar. Een mooie start voor de toekomst.

De jeugd traint standaard op de donderdagavond van 19.30 uur tot 20.30 uur. Deze trainingen worden verzorgd door de jeugdtrainers Bart en Thijs die goed rekening houden met de verschillende leeftijden en niveaus van de leden. Trainingen voor de jeugd bestaan altijd uit een warming-up, soms leuke spelletjes en touwtraining. Er wordt veel aandacht besteedt aan het aanleren van een goede houding en om de kracht aan het touw over te brengen. Door met elkaar samen te werken leert de jeugd ook veel van elkaar. Het speciale touwtrek schoeisel voor de jeugd wordt verzorgd door de vereniging.

Het jeugdteam van TTV Eibergen doet mee in de competitie van gewest Oost. Deze competitie bestaat uit 8 wedstrijdendagen van april t/m september met inbegrip van een zomerstop. Daarnaast is er voor de jeugd de mogelijkheid om deel te nemen aan de Nederlandse Kampioenschappen en het GENSB toernooi. Het GENSB toernooi is een toernooi voor jonge touwtrekkers tussen de 12 en 18 jaar, afkomstig uit Duitsland, Engeland, België, Zwitserland en Nederland. Een mooie manier om kennis te maken met andere touwtrekkers en zo wat internationale ervaring op te doen. Voor ieder jeugdlid vaak het hoogtepunt van het jaar!

Trainingen: Donderdag 19.30 – 20.30

Ook een keer touwtrekken?

Lijkt het je ook een keer leuk om te touwtrekken? Kom een keer langs of neem contact met ons op via info@ttveibergen.nl.