De Jeugd

Uitleg van de sport:

Touwtrekken is een krachtsport. Je doet dit met 8 jongens en/of meisjes in één team.

Uitleg training:

De jeugdtraining is iedere donderdagavond van 19.30 tot 20.30 uur.

We beginnen met een warming-up. De warming-up bestaat uit rondjes hardlopen, rek en strek oefeningen doen en een spel om de spieren goed op te warmen.

Daarna gaan we aan het touw. Hier kunnen we oefenen aan de stelling of tegen elkaar. We trainen hier op techniek, samenwerken (tactiek) en kracht.

Benodigdheden:

Om de touwtreksport te kunnen beoefenen heb je speciale touwtrekschoenen nodig. Deze hebben een extra stevige hak, waarmee je je goed kan afzetten. Deze schoenen zijn te leen bij de vereniging.

Daarnaast een lange of korte sportbroek (ligt er net aan wat je fijn vindt en welk weer het is) en een stevige trui. Dit is omdat het touw langs je lichaam kan wrijven.

Wedstrijden en toernooien:

Voor de jeugd zijn er verschillende wedstrijden. Het wedstrijdseizoen loopt van maart tot en met september. De wedstrijden vinden om de week op de zondag plaats. Hier strijd je tegen andere jeugd teams uit regio oost.

Daarnaast zijn er nog Nederlandse Kampioenschappen, Europees of Wereldkampioenschappen en ieder jaar het GENSB toernooi (Germany (Duitsland), England (Engeland), Netherlands (Nederland), Switserland (Zwitserland) en Belgium (België).  Deze wedstrijden vinden ook veelal in het weekend plaats.

Uitjes:

Als jeugdteam hoor je uiteraard bij de gehele vereniging. TTV Eibergen is een vereniging met verschillende sociale activiteiten, waar jong en oud bij hoort. Zo is er ieder jaar een feestavond, dropping, nieuwjaarbingo en een seizoen afsluitende barbecue. Ook organiseren wij ieder jaar een jeugdavond, waarop we met de jeugd een gezellige activiteit gaan doen.

Kosten:

Als jeugdlid bij TTV Eibergen betaal je €75,- Per jaar. Je traint dan 1x per week en mag de touwtrekschoenen kosteloos lenen van de vereniging.

Bijdrage ouders:

Aan de ouders vragen wij om beurtelings te rijden voor de wedstrijden en de shirts te wassen, zodat de belasting zo min mogelijk is.