De Historie van TTV Eibergen

Historie

T.T.V. Eibergen is op 11 november1971 opgericht. Een groep heren van het toenmalige Jong Gelre (Plattelands Jongeren Vereniging) stond aan de basis hiervan.

De naam werd dan ook T.T.V. Jong Gelre Eibergen. Gerrit Bruil werd o.a. aangetrokken om ons sommige kneepjes van het touwtrekken te leren, zodat we enigszins beslagen het ijs op konden komen.

Binnen 2 jaar werd al een uitwisseling georganiseerd met Sins uit Zwitserland. Dit was de eerste trip van onze vereniging waarvan nog velen zouden volgen. Met een blik in andermans keuken, en vooral die van verenigingen in het buitenland, is veel opgestoken. Zo werd de basis gelegd voor een succesvolle toekomst.

In 1977 werden de banden met Jong Gelre verbroken qua naamgeving, aangezien de touwtrekkers vanaf de oprichting van hun sportbeoefening al volledig zelfstandig functioneerden.

De naam werd omgedoopt in T.T.V. Eibergen ( TouwTrekkersVereniging Eibergen ) hetgeen de naam- en doelstelling beter weergaf. De goede banden van beide verenigingen zijn tot heden nog altijd aanwezig.