De Heren

Heren

De grootste groep actieve leden wordt gevormd door de heren. Omdat er voor een touwtrekkersvereniging kan worden gesproken van een grote club, is er ook de gelukkige omstandigheid dat er allerlei vormen van trainingen kunnen worden afgewerkt. Zo kan er worden getraind aan de stelling maar is er vaak ook de mogelijkheid om rechtstreeks tegen elkaar te sparren. Trainingen zijn van een goed niveau waarbij de techniek veel aandacht krijgt.

Door de grote groep touwtrekkers kan de vereniging zich in veel verschillende gewichtsklassen meten, zoals de 560 / 600 / 640 / 680 / 720 kg. Een groot deel van de heren zijn zowel actief op nationaal als op internationaal niveau.

De diversiteit van de groep heren is groot. Er zijn soms grote leeftijdsverschillen zoals bv blijkt uit het feit dat vader & zoon Veltkamp in 1989 samen Nederlands Kampioen werden in de 640 kg. Het geeft aan dat de touwtrek sport op gevorderde leeftijd ook nog goed te beoefenen is.

Trainingen: Dinsdag 20.30 – 22.00  –  Donderdag 20.30 – 22.00