Woensdag 9 november is de alleréérste ‘’Kies – je – sportdag voor de groepen 3 & 4’’

Woensdag 9 november vindt de allereerste ‘’Kies-je-sportdag’’ plaats in Eibergen (Pickerhal). De sportdag wordt georganiseerd door Sport Federatie Berkelland. Er doen basisscholen mee uit Eibergen en Rekken (IKC Het Simmelink, Het Sterrenpalet, Obs Menno ter Braak, IKC Op d’n Esch en O.B.S. De Berkel). In totaal zijn er deze ochtend rond de 235 leerlingen.
Tijdens deze sportdag worden er clinics aangeboden door de volgende verenigingen: TV Mallumse Molen, ASV Eibergen, t.t.v Eibergen, Volleybalvereniging Boemerang, Odival Eibergen en BC Picker Reds. Zij gaan de leerlingen enthousiast maken voor hun sport. Naast de clinics worden er nog leuke activiteiten aangeboden. Deze worden verzorgd door leerlingen van het Het Assink lyceum.
Voorafgaand aan ‘’Kies-je-sportdag’’ krijgen leerlingen een bandje. Ze hebben van 10.00 – 12.00 uur de tijd om zoveel mogelijk verschillende sporten te beoefenen. Wanneer een leerling een onderdeel uitvoert wordt dit genoteerd op het bandje met een nummer. Wij hebben er héél veel zin in en zijn benieuwd hoeveel nummers de leerlingen kunnen bemachtigen!